Sunday, April 23, 2017

Laktoosivaba kuu

Tänasega sai täis kuu (enamasti) laktoosivaba toitumisega. Põhjustel miks sellega proovi teen hetkel ei peatu.

Laktoos on piimasuhkur, mis peidab ennast vist kõikides heades toitudes. Tarbin palju jogurtit, kodujuustu, kohupiima, magusat. Tore oli muidugi avastada, et laktoos, vadak, piima-, lõssi- või vadakupulber on peaagu igal pool. Minu Nestle Fitness täiestera helbed. Cammoon? Õnneks ma otseselt (eriti) millestki loobuma ei pidanud. Omaette teema oli toodete leidmine. Selveris on nii toredasti laktoosivabade toodete sildid sinisega märgistatud ja kiiresti tuvastatavad. Kahjuks ei asu Selver mulle eriti lähedal. Teistes poodides peab ise otsima. Rääkimata sellest, et tooted võivad ju eksisteerida aga mitte minu poodide riiulitel.

Piim. Valio Eila piimajook.

Jogurt. Liitriseid jogurteid on. Aga minu poodides on peamiselt ainult Farmi murakajogurt (natuke liiga lääge maitsega). Tere LaCremal on head jogurtid aga tahaksin suuremas pakis. Nende koorene põldmarjajogurt oleks ideaalne kui see minu poes olemas oleks. Tahaksin liitrist maitsestamata jogurtit. Valiol on Valio Gefilus maitsestamata 1 l jogurt aga siinsetes poodides ei eksisteeri. Jogurteid on. Maitseid on.

Kohupiim. Terel on maitsestamata kohupiimapasta, maitsestamata tooted mulle sobivad. Neil on ka kakao kohupiimapasta aga seda siin ei ole. Päris klassikalist kohupiima ei otsinud ja ei ole kindel, kas on.

Või. Aitab jälle Tere. Nendel ilusti laktoosivaba või olemas. Poe küpsised olid välistatud ja neid vaja ju süüa (ei no muuks ka vajalik), siis otsisin üles ja täiesti olemas. Siit leidsin ka Valio Eila või.

Juust. Mina sõin Valio juustusid.

Majonees. Ma armastan keedetud mune majoneesiga :) Ma ei tea, mille pärast arvasin, et majoneesist võin see kuu ainult unistada aga Jaani provansaal on täiesti olemas.

Hapukoor. Tere.

Jäätis. Jäätiste valik annab soovida :D Balbiino Albiino. Kõik. Jaa, on kõikvõimalikud sorbetid ja mida veel. Ma ei tea, võimalik jälle, et suurilinnades on midagi veel? Samas, siin on Albiino leidmine ka keeruline. Kus on küpsisega ümbritsetud jäätis??? Siin on ainult 1l kui sedagi.

Ma tean, et on olemas kodujuust, sulatatud juust, toorjuust, kohukesed (vist ainult suurtes linnades. Tere siin pole lootustki) ja mida kõike veel. 

3 comments: